عربی دبیرستان

متن ُ قواعد وسوالات عربی دبیرستان

عربی دبیرستان

متن ُ قواعد وسوالات عربی دبیرستان

بررسی سطوح شش گانه یادگیری در ارزشیابی درس عربی

بررسی سطوح شش گانه یادگیری در ارزشیابی درس عربی

ردیف

سطوح یادگیری در
حیطه شناختی

توصیف هر طبقه و سطح

فعل های رفتاری

مثال

1

دانش

تأکید بر دانش به عنوان یاد آوری ،
باز شناسی و استفاده از حافظه

تعریف می کند
مشخص می کند.
نام می برد.
تکرار می کند .

1- ترجمة الکلمات من الفارسیة الی العربیة و بالعکس .
2- عین الاسماء المبنیة.
3- اذکر المعارف.
4- ترجم العبارات.
5- ما هو التشبیه الموکد.

2

درک و فهم

توانایی پی بردن به مفهوم یک مطلب
و تبیین آن با جملات خود ساخته

مثال می زند.
ترجمه می کند.
برگردان می کند .
توضیح می دهد.
حل می کند .

1- اقرأ النص ثم اجب عن الاسئلة.
2- عین نوع التشبیه .
3- میز الصفة و المضاف الیه فی العبارة.

3

کاربرد

توانایی کاربرد اصول و آموخته ها در
وضعیف و موقعیت مناسب

تغییر می دهد.
کشف می کند.
محاسبه می کند.

1- صغ فعل الامر من «تهدی»و «تقول».
2- اجعل العبارة المبنیة للمعلوم مبنیة للمجهول.
3- غیر العبارة حسب الضمایر.
4- اکتب الجملة باستخدام الافعال الناقصة.
5- غیر العبارة حسب الضمایر.
6- صحح الاخطاء.

4

تجزیه و تحلیل

توانایی تجزیه کردن یک موضوع به اجزای
 تشکیل دهنده و مشخصروابط اجزا.

تجزیه می کند.
جدا می کند .
تقسیم می کند.

1- اذکر سبب نصب الکلمات.
2- اذکر الاعراب و التحلیل الصرفی.
3-شکل الکلمات التی اشر الیها بخط.

5

ترکیب

توانایی درهم آمیختن تجارب گذشته با
مطالب جدید و باز سازی آن به صورت
یک کل تازه و ارائه ی نظریات خلاق و
بدیع

انشا می کند.
سخنرانی میکند.
مدون می کند.

1- اکتب مقالة حول البلاغة . (1)
2- اکتب قصة باللغة العربیة مستعیناً بالکلمات
التی قرأت حتی الآن.

6

ارزش یابی و قضاوت

توانایی اخذ تصمیم و قضاوت با استفاده
از دلایل منطقی و بر اساس ملاک و
معیار معین

ارزیابی می کند.
مقایسه می کند.
انتقاد می کند.
قضاوت می کند.
داوری می کند.

-

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد