بررسی سطوح شش گانه یادگیری در ارزشیابی درس عربی | ||||
ردیف |
سطوح یادگیری در |
توصیف هر طبقه و سطح |
فعل های رفتاری |
مثال |
1 |
دانش |
تأکید بر دانش به عنوان یاد آوری ، |
تعریف می کند |
1- ترجمة الکلمات من الفارسیة الی العربیة و بالعکس . |
2 |
درک و فهم |
توانایی پی بردن به مفهوم یک مطلب |
مثال می زند. |
1- اقرأ النص ثم اجب عن الاسئلة. |
3 |
کاربرد |
توانایی کاربرد اصول و آموخته ها در |
تغییر می دهد. |
1- صغ فعل الامر من «تهدی»و «تقول». |
4 |
تجزیه و تحلیل |
توانایی تجزیه کردن یک موضوع به اجزای |
تجزیه می کند. |
1- اذکر سبب نصب الکلمات. |
5 |
ترکیب |
توانایی درهم آمیختن تجارب گذشته با |
انشا می کند. |
1- اکتب مقالة حول البلاغة . (1) |
6 |
ارزش یابی و قضاوت |
توانایی اخذ تصمیم و قضاوت با استفاده |
ارزیابی می کند. |
- |